پرش به محتوا پرش به فوتر

آشنایی با پارچه ارگانزا

پارچه ی اُرگانزا چیست؟

اگر کمی به پارچه علاقمند باشید و با آن سر و کار داشته باشید، به احتمال زیاد نام پارچه ی «اُرگانزا» را شنیده اید! ارگانزا پارچه ای درخشان، سبک، نازک و دارای دید است که حالتی خشک و ایستا دارد. با توجه به پیشرفت صنعت نساجی، بسیاری از پارچه‌های ارگانزا، با مدرن ترین دستگاه ها و با فیبر های مصنوعی همچون پلی استر و نایلون تولید می شوند. به همین خاطر این پارچه از دوام بالایی برخوردار است. این خصوصیات باعث شده تا پارچه‌ی ارگانزا در دنیای مد بسیار پرطرفدار و جذاب باشد و به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار گیرد.

پارچه-ارگانزا

پارچه ی ارگانزا در چه کشور هایی تولید می شود؟

خاستگاه تولید این نوع پارچه، ریشه در کشور های فرانسه و ایتالیا دارد. با این حال پارچه  ها ی ارگانزای ابریشمی بیشتر در کشور چین و در استان «ژ-جیانگ» تولید می شود. همچنین هند نیز سهم زیادی در تولید پارچه ، از جمله پارچه ی ارگانزا دارد.

پارچه ی ارگانزا برای دوخت چه لباس هایی مناسب است؟

پارچه ی ارگانزا با طرح های مختلفی عرضه می شود. برخی از آن ها توری هستند و برخی دیگر طرحدار! به همین دلیل عمدتا برای دوخت انواع لباس مورد استفاده قرار می گیرد اما اکثرا از ارگانزا برای دوخت لباس عروس، لباس مهمانی و مجلسی استفاده می شود. علت استفاده از پارچه ارگانزا در دوخت لباس های عروس، حالت براق و جلوه ی بی نظیر آن است.
سبک دوخت لباس نیز به خود شما مربوط می شود. شما می توانید لباس هایی با سبک رمانتیک و یا در سبک سنتی با پارچه های ارگانزا بدوزید.

 

مزایا و ویژگی ها

بادوام

تنوع دوخت

سبک و خنک

براق با انعکاس بالای نور

عرضه در انواع طرح و رنگ

امکان استفاده برای دوخت لباس عروس، لباس میهمانی

پارچه-ارگانزا-2

نکات مهم نگهداری و شستشوی پارچه ارگانزا

دمای آب:

برای شستشوی پارچه ارگانزا، دمای آب باید ولرم و حتی خنک باشد. چرا که آب گرم ممکن است بافت های آن را از بین ببرد و از کیفیت آن بکاهد.

خشک کردن:

بعد از شستشو کافیست آن را در هوای خشک قرار داده و آن را آویزان کنید. از قرار دادن پارچه زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. همچنین قبل از خشک شدن کامل، آن را از طناب برداشته و در جای خنک قرار دهید.

اتو کشی:

برای اتو زدن اگانزا، باید حتما پارچه کمی مرطوب باشد در غیر اینصورت گرمای مستقیم اتو به بافت پارچه آسیب می رساند.

نکته مهم هنگام شستشوی پارچه ی ارگانزا: باید پارچه را به آرامی تکان داده و با ملایمت شسته شود. (البته این کار به سادگی با ماشین لباسشویی امکان پذیر است).

خرید پارچه ارگانزا

فروشگاه پارچه رادمرد، مرکز تخصصی فروش پارچه با بیش از 30 سال تجربه است که انواع تنوع و دسته بندی کالا را با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار کاربران گرامی قرار می‌دهد.

پارچه رادمرد، استارتر فروش اینترنتی پارچه در ایران، به صورت کاملاً تخصصی و با چند دهه تجربه در زمینه صادرات واردات و پخش پارچه فعالیت دارد. پارچه رادمرد با ارائه پارچه های متنوع و قیمت های رقابتی بهترین گزینه برای خرید آنلاین پارچه در ایران باشد.​

تمامی حقوق این سایت متعلق به پارچه رادمرد  است.