پرش به محتوا پرش به فوتر

آشنایی با پارچه شانل

معرفی پارچه شانل

پارچه شانل (شنل نیز گفته می‌شود) از جمله پارچه‌های پاییزه و زمستانی است که دارای کرک و پرز بوده و از نخ طبیعی و مصنوعی در فرآیند تولید آن استفاده می‌شود. لطافت و نرمی در هر دو طرف پارچه قابل لمس است. این پارچه همانند برخی دیگر در از پارچه‌ها مانند ژاکارد در کشور فرانسه اختراع و تولید شده است. برای دوخت پارچه شانل از نخی به نام چینل استفاده می‌شود.

انواع پارچه شانل

پارچه شانل (شنل) در دو نوع تولید می‌شود :

ساده: همان طور که از اسمش معلوم است. به صورت یکنواخت و بدون هیچ طرحی به‌صورت ساده طرحی تولید می‌شود.

طرح دار: این نوع پارچه با استفاده از نخ های رنگی مختلف استفاده شده در تار و پود پارچه، طرح و رنگ آن را گوناگون می‌کند.

ویژگی های پارچه شنل

بافت

پارچه شنل، غالبا دورو است یعنی پشت و رو ندارد و هردو طرف آن به یک ظاهر و شکل است. و دارای تار و پود است که به راحتی با چشم دیده می‌شود.

حالت ایستایی

شنل پارچه‌ای مخصوص فصول سرد سال است و به همین دلیل دارای الیاف ضخیم بوده و همین ویژگی باعث می‌شود ایستایی مناسبی داشته باشد هر چند که حالت لختی نیز دارد.

جنس پارچه

تولید پارچه شانل با نخ های تولید شده با الیاف طبیعی مانند نخ چینل به دلیل طبیعی بودن آن گران قیمت است. بخاظر همین موضوع، برای تولید انبوه و صنعتی از الیاف مصنوعی نیز کمک می‌گیرند تا هم مقرون به صرفه باشد و هم وزن پارچه سبک تر شود. بدلیل استفاده از الیاف پشمی، ابریشم و مصنوعی به کار رفته در پارچه، حین لمس پارچه حالت نرمی و لطافت را القا می‌کند.

چروک‌ پذیری

بخاطر بافت و جنسی که در پارچه شنل وجود دارد، مقاومت بالایی در برابر چروک دارد. اگر هم چروکی به وجود آید با اتو کشیدن با دمای مناسب به راحتی چین و چروک از بین خواهد رفت.

کاربرد پارچه شانل

این پارچه کاربردهای زیادی دارد که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم:

  • مانتو پاییزه و زمستانه : به دلیل استایی مناسبی که دارد برای مانتو گزینه مناسبی است.
  • روفرشی: استفاده از شانل به عنوان روفرشی زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل می‌دهد.
  • کیف زنانه : استفاده از پارچه شنل برای تولید کیف زنانه، ساختار و شکل ویژه‌ای به کیف می‌دهد.
  • کت و دامن
  • شال
  • بولیز
  • روفرشی
  • رومبلی
  • روکش بالش و کوسن
پارچه-شانل

تفاوت پارچه مخمل با پارچه شانل

برخی افراد پارچه شانل را با پارچه مخمل ممکن است اشتباه در نظر بگیرند معمولا پارچه شانل پشت و رو ندارد و از هر دو طرف می‌توان حین خیاطی لباس تهیه کرد. یعنی دو طرف آن به یک حالت است. همچنین پارچه شانل دارای تار و پور مشخص است که با چشم به راحتی دیده می‌شود در حالی‌که پارچه مخمل یک رو دارد و بافت آن یکنواخت است.

نحوه شستشو، نگهداری و اتو پارچه شانل

شستشو

نحوه شستشو بهتر است به صورت دستی با آب ولرم صورت گیرد. شستشو با آب گرم باعث جمع شدن پارچه پشمی شده و ممکن است سایز آن کوچک شود. همچنین پارچه یا لباس را به خشکشویی‌هایی که دارای دستگاه شستشو با بخار هستند برای بخارشویی تحویل داد. توجه داشته باشید در حین خشک کردن لباس پشمی، چون سنگین تر هستند، اگر روی بند خشک کنید باعث کشیده شدن لباس شود. بنابراین بهتر است لباس یا پارچه را بر روی سطح صاف خشک کنید.

اتو

اتو: همانطور که قبلا گفتیم، پارچه شانل در مقابل چین و چروک مقاوم است و در صورت چروک شدن، با اتو معمولی و دمای متوسط به راحتی اتو کشیده می‌شود.

خرید پارچه شانل

فروشگاه پارچه رادمرد از جمله فروشگاه‌های تخصصی، برتر و پیشرو در زمینه فروش اینترنتی هم به صورت خرده و عمده فعالیت دارد. ما این حرف را با قیمت و کیفیت مناسب ثابت کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت همکاری به شماره واتس اپ 09128622235 پیام دهید.

پارچه رادمرد، استارتر فروش اینترنتی پارچه در ایران، به صورت کاملاً تخصصی و با چند دهه تجربه در زمینه صادرات واردات و پخش پارچه فعالیت دارد. پارچه رادمرد با ارائه پارچه های متنوع و قیمت های رقابتی بهترین گزینه برای خرید آنلاین پارچه در ایران باشد.​

تمامی حقوق این سایت متعلق به پارچه رادمرد  است.