پارچه ی غواصی چیست؟ 

پارچه ی غواصی از ترکیب الیاف مصنوعی و پلی استر به صورت بافت ساده در رنگ های متنوع تولید می شود. یکی از ویژگی های اصلی آن، حالت کشسانی در طول و عرض پارچه است. 

ضخامت متوسط و مناسب پارچه های غواصی موجب گشته تا این پارچه در زمره ی پارچه های چهار فصل قرار بگیرد و استفاده از آن در آب و هوای گرم و سرد رایج باشد. تنوع در رنگبندی پارچه های غواصی باعث شده تا افراد با سلیقه های متفاوت بتوانند از این پارچه ها در دوخت انواع لباس خانگی، باشگاهی و غیرمجلسی استفاده کنند. 

تفاوت پارچه غواصی با ریون

به خاطر شباهت جنس و حالت کشسانی این پارچه با ریون ممکن است بسیاری از افراد در تشخیص این دو پارچه از هم دچار اشتباه شوند. ریون ,و غواصی در طرح و رنگ های متنوعی تولید شده اند با این حال پارچه ی غواصی ضخامت و وزن بالاتری نسبت به ریون داشته و به همین خاطر مانند آن خیلی نرم و لخت نیست، بلکه تا حدی دارای حالت ایستایی است. 

پارچه غواصی برای چه دوختی مناسب است؟ 

دوخت لباس های تنگ و اندامی نیازمند تخصص زیادی است و باید برای دوخت از الگوی مناسب استفاده شود. پارچه ی غواصی از کشش و ایستایی خوبی برخوردار است به همین خاطر برای تولید شلوارهای کلاسیک انتخاب بسیار مناسبی است. معمولاْ رنگ مشکی غواصی برای دوخت شلوارهای رسمی استفاده می شود. پارچه ی غواصی به خاطر جنسی که دارد هرگز چروک نمی شود و بهترین انتخاب برای استفاده در لباس های ورزشی است.

در حالت کلی از طرح ها و رنگ های متنوع پارچه های غواصی می توان برای دوخت انواع پیراهن، دامن، مانتو، شلوار، لباس ورزشی، تی شرت، شلوارک و... استفاده نمود. 

مزایا و ویژگی های پارچه غواصی

  • دارای تنوع رنگ بسیار زیاد
  • حالت کشسان، ارتجاعی و چسبان
  • نرم، نیمه سنگین و دارای بافت پفکی
  • ضخامت متوسط و قابل استفاده در چهار فصل سال

نحوه ی نگهداری، شستشو و اتوکشی پارچه غواصی

شستشوی پارچه ی غواصی، ترفند و شرایط خاصی ندارد و می توان آن را در ماشین لباسشویی با دمای ۴۰ درجه ی سانتی گراد شست.

این پارچه خاصیت چروک پذیری کمی داشته و اکثرا نیازی به اتوکشی ندارد. در صورت نیاز به اتوکشی باید دمای اتو را در حد متوسط قرار دهید. 

خرید پارچه غواصی