پارچه لینن

پارچه-لینن

پارچه لینن(linen) از منسوجاتی است که بر پایه گیاه فلکس که با نام کتان معروف است، درست شده است و جز الیاف طبیعی می باشد. گیاه کتان در سراسر دنیا کشت می شود. کتان از قدیمی ترین منسوجات است که از 30000 سال قبل کشت شده و استفاده می شده است. در قرن 18 و پس از آن، صنعت کتان در اقتصاد کشورهای اروپایی و آمریکا نقش مهمی داشته است.

ویژگی های پارچه لینن

لینن از دسته الیاف با استحکام بالا بوده و بر خلاف خلاف پنبه که تمایل به حفظ رطوبت برای مدت زمان قابل توجهی دارد، به سرعت خشک می شود که به کاهش احتباس گرما در شرایط خیلی گرم کمک می کند. یکی دیگر از ویژگی‌های پارچه لینن، جلوگیری از رشد باکتری در صورت مرطوب شدن است. همچنین دارای طول عمر بالا و ماندگاری طولانی است و بخاطر خاصیت ضد حساسیت بودن آن، برای افرادی که دارای آلرژی و پوست حساس هستند ایده آل می‌باشد.

کاربرد پارچه لینن

پارچه لینن در مناطقی که آب و هوای گرمی دارد شما را خنک نگه میدارد زیرا خاصیت جذب و نگهداری رطوبت بالایی دارد و در فصل سرد شما را گرم نگه میدارد. از این پارچه می توان برای ساخت پیراهن، شلوار، لباس، دامن، ژاکت، کت و شلوار، جلیقه و انواع مختلف لباس های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد. علاوه بر این، کتان هنوز هم یک ماده محبوب برای لباس زیر و لباس زیر است، و انتخاب بسیار مناسبی برای لباس خواب و لباس‌های آرایش است. بخاطر همین ویژگی پارچه لینن نیز مناسب برای موارد فوق می باشد. علاوه بر این لینن در زمینه دستمال و رومیزی استفاده می شود. بدلیل استحکام بالای لینن حتی در تولید اسکناس نیز از این نوع الیاف استفاده می شود.

پارچه-لینن-2

انواع پارچه لینن

1. لینن داماس

این نوع لینن آراسته و ظریف است و مشابه گلدوزی است. لینن داماسک برای استفاده روزمره طراحی نشده است و بیشتر در وسایل تزئینی رایج است.

2. لینن ساده بافت

لینن ساده بافته شده معمولاً برای ساخت حوله های ظرف شویی، حوله های نخی و حوله های دستی استفاده می شود. از آنجایی که نسبتاً شل بافته شده است، بسیار بادوام است، اما از کاهش قابل توجهی در دوام رنج نمی برد.

3. لینن شل بافت

پارچه لینن شل بافته شده بسیار جذب می شود، اما کم دوام ترین نوع پارچه لینن است. معمولاً برای ساختن پوشک و نوار بهداشتی قابل استفاده مجدد استفاده می شود.

4. ملحفه لینن

پوشاک کتانی معمولاً از کتانی ورقه‌ای ساخته می‌شود، ملحفه تولیدی از جنس لینن بسیار نرم و راحت می باشد. این نوع لینن معمولاً نسبت به سایر اشکال پارچه لینن تراکم نخ بیشتری دارد.

ویژگی های پارچه لینن

  • تنظیم حرارت عالی دارد
  • استحکام و دوام بالایی دارد
  • راحتی زیاد
  • ضد حساسیت بدلیل طبیعی بودن
  • تنفس پذیر بوده

نگهداری و شستشوی پارچه لینن

پارچه لینن چروک پذیر است اما با اتو کردن به آسانی چروک ها از بین می رود. چین و چروک شدن طبیعی به لینن احساسی لطیف، آرام و نرم می دهد. تا زمانی که پارچه هنوز مرطوب است اتو کنید. از اتوی با حرارت متوسط روی تنظیم بخار استفاده کنید. پارچه لینن را می توان در ماشین لباسشویی با دمای 40 درجه سانتی گراد با چرخه ملایم شستشو یا با حالت شستشوی کتان شستشو داد.

خرید پارچه لینن

فروشگاه پارچه رادمرد با دارا بودن انواع پارچه های لینن با قیمت مناسب به صورت عمده و خرده و فروش آنلاین امکان خرید انواع پارچه را برای کاربران بصورت 24 ساعته فراهم کرده است.