معرفی پارچه کار شده

صنعت پارچه دارای تنوع بسیاری از پارچه است که هر کدام از این پارچه‌ها بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، کاربرد متفاوت و گوناگونی دارند و بر اساس ویژگی‌ها و خصوصیت طرفداران و مصرف گوناگونی دارند. از انواع پارچه ساده گرفته تا پارچه های طرح دار و غیره که ما در این مقاله به معرفی پارچه کارشده می‌پردازیم.

پارچه کارشده چیست؟

همانطور که از نامش مشخص است، پارچه کارشده نوعی پارچه است که برای ساخت و تولید آن زحمت و کار زیادی صورت گرفته است. اگر بخواهیم به صورت دقیق آن را معرفی کنیم، پارچه‌ای که دوبار فرآیند تولید بر روی آن انجام می‌شود. ابتدا پارچه زمینه آن تولید شده که غالبا نوع این پارچه از جنس تور بوده و سپس در مرحله دوم بر روی پارچه تولید شده با زیورآلاتی از قبیل مروارید، منجوق، ملیله، نگین و ... کار می‌شود که باعث زیباتر و خاص شدن پارچه می‌شود. پارچه کارشده بخاطر مراحل گفته شده فوق دارای قیمت بالاتری بوده زیرا زحمت و کار زیادی بر روی آن صورت گرفته تا پارچه به شکل زیبا و شکیل و خاص به بازار و به دست مشتری توزیع شود.

انواع پارچه کارشده

پارچه کارشده دست دوز

توسط توسط افراد هنرمند و ماهر و به صورت دستی با ظرافت فراوان و زحمت زیاد تولید می‌شود. برخی کشورها در زمینه صنعت پارچه به خصوص دست دوز شهرت فراوانی دارند که می‌توان به کشورهای هند، بنگلادش اشاره کرد.

پارچه کارشده ماشینی

همانطور که از اسمش مشخص است این نوع پارچه توسط دستگاه های نساجی و تولید پارچه به صورت دقیق و با استحکام فراوان تولید می‌شود. در فرآیند تولید، زیورالات مانند ملیله و منجوق با دقت فراوان و با استحکام فوق العاده به پارچه متصل و دوخته می‌شود.

ویژگی های پارچه کارشده

با توجه به متریال و زیورالاتی که در آن استفاده شده است دارای ویژگی‌های خاصی مانند:

  • پرکار بودن (حجم زیروالات و متریال کارشده بر روی پارچه زیاد است)
  • دارای استایل خاص
  • یونیک و خاص

کاربرد پارچه کارشده

پارچه کارشده با توجه به ویژگی ها و استایل و نوع خاصی که دارد معمولا برای مناسبت های خاص استفاده می‌شود تا برای کارهای روزمره و عادی زیرا این پارچه مناسب افراد مشکل پسند و کسانی است که به دنبال یک نوع جنس پارچه خاص و کم نظیر برای مناسب های ویژه می‌‎باشد. کاربردهای آن شامل موارد زیر است:

  • لباس عروسی
  • لباس شب
  • خرج‌کاری
  • پیراهن مجلسی و ....

نحوه اتو و شستشوی پارچه کارشده

شستشوی این نوع پارچه به صورت عادی باعث آسیب زدن به پارچه می‌شود و بهتر است شستشوی پارچه بصورت خشکشویی انجام گیرد. در حین اتو کشیدن هم نباید اتو تماس مستقیم با پارچه داشته باشد و نحوه اتو کشیدن هم به صورت اتوبخار انجام شود.

خرید پارچه کارشده

فروشگاه پارچه رادمرد به صورت تخصصی در حوزه پارچه فعالیت دارد و دارای تنوع بالا از پارچه همراه با قیمت مناسب بوده که به بصورت آنلاین و 724 (هفت روز هفته بصورت 24 ساعته) آماده ارایه خدمات به کاربران و مشتریان گرامی است، فروش پارچه هم به صورت عمده و هم به صورت خرده به مشتریان گرامی انجام می‌گیرد. برای خرید عمده و اطلاع از قیمت همکاری، بر روی خرید عمده پارچه کلیک کنید.