پرش به محتوا پرش به فوتر

آشنایی با پارچه فوتر

معرفی پارچه فوتر

پارچه فوتر، پارچه‌ای پشمی است که مناسب برای فصول سرد سال است. فوتر همان پارچه نمدی است که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در کشورهای دیگر مانند کشور فرانسه به نام فوتر شناخته می‌شود. بدلیل ضخامت آن و عایق سرما بودن آن، مناسب برای دوخت انواع لباس‌های زمستانی است. همانطور که گفته شد از پشم تولید می‌شود اما بخاطر گران بودن پشم طبیعی در فرایند ساخت آن از الیاف مصنوعی نیز بهره می‌برند.

پارچه-فوتر

قیمت پارچه فوتر نسبت به سایر پارچه‌های پشمی مناسب‌تر و اقتصادی‌تر است و بخاطر همین ویژگی، طرفدار و فروش بیشتری نسبت به دیگر پارچه‌های زمستانی دارد.

ویژگی های پارچه فوتر

پارچه فوتر پارچه ضخیم، دارای استحکام زیاد و غیر قابل نفوذ است و به خاطر همین ویژگی عایق گرما بوده و در فصول سرد به‌خوبی گرم نگه می‌دارد. از دیگر ویژگی‌های شاخص و برجسته پارچه فوتر، حالت ایستایی آن است که این پارچه را انتخابی ایده آل برای دوخت انواع مانتو پالتوی زمستانی هم برای بانوان و هم برای آقایان می‌کند. همچنین بدلیل پشمی بودن پارچه فوتر، حین لمس کردن پارچه حس لطافت و نرمی القا می‌شود.

جمع بندی از ویژگی‌های پارچه فوتر:

  • محکم، ضخیم و غیر قابل نفوذ
  • عایق گرما
  • دارای حالت ایستایی خیلی خوب
  • نرم و لطیف
  • تهیه شده از پشم طبیعی و مصنوعی

انواع پارچه فوتر

فوتر ساده

فرآیند تولید پارچه فوتر متفاوت از سایر پارچه ها است به این صورت که الیاف پشمی طی فرایندی تحت فشار زیاد، حرارت و رطوبت قرار گرفته و باعث می‌شود که الیاف پشمی با تراکم زیادی داخل یکدیگر فرو روند و پارچه فوتر تولید شود. فوتر ساده همانطور که از نامش مشخص است ساده ترین نوع فوتر است که طی فرایند تولید ذکر شده ایجاد می‌شود. که در رنگ های مختلف به بازار عرضه می‌شود.

مدل-لباس-پارچه-فوتر

 

فوتر کوبیده

فوتر کوبیده نیز همانند فوتر ساده تولید می‌شود با این تفاوت که فشار بیشتری نسبت به فوتر معمولی تحمل می‌کند تا کامل کوبیده شود. معمولا کیفیت فوترهای کوبیده بدلیل فرایند پرفشار تولید آن، بهتر از انواع دیگر فوترها می‌باشد.

فوتر طرحدار

فوتر طرح دار همانند فوتر ساده بوده ولی دارای طرح های چهارخانه، خالدار، راه راه، پیردوپل و غیره است.

پارچه-فوتر-خالدار

فوتر کشی (استریج)

فوتر کشی نسبت به دیگر انواع فوترها دارای ضخامت کمتری بوده اما دارای حالت کشسانی می‌باشد.

پارچه-فوتر-کشی

 

فوتر کشی دورو

این نوع از پارچه فوتر، دورو است. به این معنی که می‌توان از هردو روی پارچه برای دوخت لباس استفاده کرد. می‌توان برای یقه از طرف دیگر پارچه استفاده کرد. با این کار دیگر نیاز به خرید پارچه دیگری برای یقه لباستان نخواهید داشت و هم اینکه ترکیب طرف اول پارچه با طرف دوم حالت زیبایی به لباس و طرح شما خواهد داد.

پارچه-فوتر-دورو

نحوه تشخیص پارچه فوتر با کیفیت بالا

پارچه فوتر مناسب ویژگی‌های زیر را دارد:

  • به دلیل پشمی بودن آن باید بعد از کشیدن پارچه فوتر به حالت اولیه خود برگردد.
  • فوتر تولید شده با الیاف مصنوعی و بی کیفیت، بعد از اتو کشیدن حالت براق و درخشان زیادی به خود می‌گیرد در حالیکه در فوتر با کیفیت این درخشندگی بیش از حد را نداشته و دارای حالت مات و نیمه مات است.
  • فوتر بی کیفیت، پرز داده و حالت گلوله مانند روی سطح آن بوجود می‌آید.

بهترین نوع پارچه فوتر، فوتر کشمیری است که دارای کیفیت عالی اما قیمت بالایی است.

کاربرد پارچه فوتر

پارچه فوتر در زمینه دوخت لباس‌های فصل سرد به ویژه فصل زمستان کاربرد فراوانی دارد که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • پالتو زمستانه مخصوص آقایان و بانوان
  • مانتو زمستانه و پاییزه
  • کت و جلیقه
  • کلاه و دستکش

نحوه شستشو، اتو و نگهداری پارچه فوتر

شستشو

در هنگام شستشوی پارچه فوتر باید دقت کرد تا آسیبی به پارچه نخورد زیرا هر پارچه نسبت به جنسی که دارد نحوه شستشوی متفاوتی دارد. بهتر است برای شستشوی پارچه فوتر آن را به یک خشکشویی حرفه‌ای و معتبر دهید تا این کار را برای شما انجام دهد. راه دوم این است که خودتان اقدام به شستشو کنید که باید توسط آب سرد و با احتیاط آن هم به صورت دستی اقدام به شستشو کنید. دقت کنید که اب گرم به پارچه‌های پشمی آسیب می‌زند. راه سوم شستشو با لباسشویی است. در این روش لباسشویی را در حالت wool قرار می‌دهیم. سپس لباسشویی با درجه مورد نیازی که پارچه پشمی نیاز دارد اقدام به شستشوی مناسب آن می‌کند.

اتو

فوتر به سختی دچار چین و چروک می‌شود. اگر در حین شستشو یا به هر دلیلی دچار چروک شد، با اتو به راحتی برطرف می‌شود. فقط دقت کنید که عمل اتو را با درجه مخصوص لباس های پشمی انجام دهید یا آن را به خشکشویی‌هایی با دستگاه مخصوص اتو پارچه‌های پشمی بدهید.

نگهداری

اگر لباس دوخته شده با پارچه فوتر را به صورت مناسب و ایستاده توسط رخت آویز در کمد یا جالباسی یا به صورت پهن و بدون تا کردن نگهداری کنید دیگر نیاز به هیچ اقدام دیگر جهت نگهداری آن ندارید.

خرید پارچه فوتر

فروشگاه پارچه رادمرد یک فروشگاه تخصصی و با سابقه طولانی در زمینه پارچه است که دارای انواع تنوع پارچه با قیمت های رقابتی و کیفیت مناسب است. با بیش از 1000 نوع تنوع از پارچه های فصلی (بهاری، تابستانی، پاییزه و زمستانه) گرفته تا انواع پارچه‌های مجلسی، روزمره و کالای خواب در خدمت مشتریان گرامی است. فروش هم به صورت عمده و خرده صورت می‌گیرد. برای اطلاع از قیمت همکاری و خرید عمده پارچه به شماره واتس اپ 09128622235 پیام دهید.

پارچه رادمرد، استارتر فروش اینترنتی پارچه در ایران، به صورت کاملاً تخصصی و با چند دهه تجربه در زمینه صادرات واردات و پخش پارچه فعالیت دارد. پارچه رادمرد با ارائه پارچه های متنوع و قیمت های رقابتی بهترین گزینه برای خرید آنلاین پارچه در ایران باشد.​

تمامی حقوق این سایت متعلق به پارچه رادمرد  است.