پرش به محتوا پرش به فوتر

پارچه تنسل یا لی کاغذی چه نوع پارچه‌ای است؟

معرفی پارچه تنسل

Tencel یک نام تجاری برای مجموعه‌ای از الیاف به نام لیوسل و مودال است. بدلیل ویژگی‌های مناسبی که دارد، و مورد توجه زیادی در صنعت پارچه و مد است. مواد تشکیل دهنده تنسل از سلولز است و به همین دلیل فرآیند ساخت و تولید آن به طبیعت آسیب زیادی وارد نمی‌کند. این الیاف به دلیل احساس نرمی فوق العاده معروف و پرطرفدار هستند و به طور گسترده در صنعت مد استفاده می شوند. به پارچه تنسل، لی کاغذی نیز گفته می‌شود.

پارچه-تنسل

ویژگی‌های پارچه تنسل

راحتی

مشابه ریون از نظر احساس، Tencel نرم، سبک و راحت بوده و به دلیل تنفس بالا میزان رطوبت را منترل می‌کند. همچنین اکثر پارچه‌های تنسل دارای حالت کشسانی می‎یاشد.

ماندگاری بالا

مقاوم در برابر انقباض، بادوام و نگهداری آسان، Tencel یک فیبر فوق العاده قوی، هم مرطوب و هم خشک است.

تنوع رنگ زیاد

بدلیل ویژگی‌هایی که حین تولید دارد. دارای تنوع رنگ استاندارد و زیادی است.علاوه بر آن کیفیت و زنده بودن رنگ را حفظ می‌کند

نگهداری آسان

پارچه تنسل به سختی چروک می‌شود، به سرعت خشک می‌شود. بسته بندی آنها آسان است.

استفاده از الیاف طبیعی

تنسل از سلولز طبیعی موجود در خمیر چوب ساخته شده است. بخاطر همین در فرآیند ساخت آن از مواد شیمیایی کمتری استفاده می‌شود و دوستدار محیط زیست است.

چهار فصل بودن

پارچه تنسل را در هر فصلی از سال می‌شود استفاده کرد.

کاربردهای پارچه تنسل

پارچه-تنسل-2

 

این پارچه دارای کاربردهای فراوانی دارد که شامل موارد زیر است :

  • بلوز
  • مانتو
  • شلوار
  • شومیز
  • تونیک
  • دامن و ….

نحوه نگهداری و مراقبت از پارچه تنسل

شستشو

آنها را می‌توان با آب سرد بصورت دستی با مواد شوینده ملایم شست. و سپس به صورت قطره‌ای خشک کنید. بار اول حین شستشو به احتمال زیاد تا 3 درصد حالت جمع شوندگی(آبرفت) به خود پیدا می‌کند. اما نگران نباشید در دفعات بعدی این مشکل پیش نخواهد آمد. در صورت شستشو با ماشین لباسشویی از حالت چرخه ملایم استفاده کنید.
نکته: قبل شستشوی برخی از لباس‌های آماده باید به برچسب آن دقت شود. برخی از آنها دارای برچسب “فقط خشک‌شویی” هستند. آن هم به دلیل استفاده از آستر در این لباس‌ بوده است. چون در حین شستن ممکن است اندازه آستر کوچک شود و باعث چروکیدگی لباس شود.

اتو کشیدن

از اتو گرم استفاده کنید. حرارت مستقیم ممکن است به پارچه آسیب زده و آن را بسوزاند.

خرید پارچه تنسل

فروشگاه پارچه رادمرد با دارا بودن انواع پارچه های تنسل با قیمت مناسب به صورت عمده و خرده و فروش آنلاین امکان خرید انواع پارچه را برای کاربران بصورت 24 ساعته فراهم کرده است.

 

پارچه رادمرد، استارتر فروش اینترنتی پارچه در ایران، به صورت کاملاً تخصصی و با چند دهه تجربه در زمینه صادرات واردات و پخش پارچه فعالیت دارد. پارچه رادمرد با ارائه پارچه های متنوع و قیمت های رقابتی بهترین گزینه برای خرید آنلاین پارچه در ایران باشد.​

تمامی حقوق این سایت متعلق به پارچه رادمرد  است.